31 Ocak 2021 Pazar

Adelante - Güverte Tadilatları

                 ADELANTE – GÜVERTE TADİLATLARI

 

Güverte tadilatları kapsamında hedeflediğim işleri şöyle sıralayabilirim:

 

-       Çürüyen ahşapları tamamen çıkarıp yeniden yapmak.

-       8 kişilik teknede 4 kişinin sığabildiği dinlence oturma alanını genişletmek

-       Seyir fenerlerinin ağır direğini ve dinlence tavan ağırlıklarını azaltarak yalpada etken olan teknenin ağırlık merkezini biraz da olsa aşağı taşımak.

-       Tam yüklü durumda suya giren yüzme platformunu 4 cm yukarı taşımak

-       Kokpit iskele yanına mutfak LPG tüpü için bir dolap yapmak

-       Krom vardavela ve dinlence direklerini tadilata uygun modife etmek

-       Dinlence ve baş kasara üstü tentelerini yaptırmak

 

Kabindeki işlerimi bitirdikten sonra güverte tadilatlarına başlamadan çalışma alanını rahatlatmak için sancak ve iskele vardavelalarını çıkarıp teknenin iki yanına bağladım. Güvertedeki ahşapları söktükten sonra dinlence oturma alanını uzatmak için kokpitin sancak ve iskele tarafındaki polyester kısımları kesince, teknenin orijinal kokpit yanları ortaya çıktı. Geçmişte kokpitin kapalı alanını büyütmek için yanları 80 cm kadar arkaya uzatarak, dinlence genişliğinin 50 cm  daraltılmış olduğunu düşündüm. Yaptığım değişiklikle oturma bölümünü başa doğru 80 cm uzatmakla hem ferah bir dinlence kazanmış hem de altında kapaklı iki depolama alanı elde etmiş oldum. Yeni yaptığım kokpitin ön camlarını 30 cm kadar içeri alıp, eskisi gibi ortada açı yapacak şekilde değil de aynı düzlemde imal ederek, baş kasara üzerinde uzanmayı daha keyifli hale getirdim.

 


Güverte tadilatlarını yaparken korona kısıtlamaları çerçevesinde sokağa çıkma yasakları yürürlüğe girince, işlere nisan-mayıs 2020 döneminde ara vermek zorunda kaldım. Şansıma kısıtlamalar öncesinde kokpit ahşaplarını, dinlence tavanını ve  krom işlerini tamamlayıp yağmur mevsiminde kabine su girmesini önleyebildim.

 


Kısıtlamalar döneminde, söküp eve getirdiğim yüzme platformunu elden geçirip çürüyen ahşaplarını yeniledim, LPG tüpü dolabını, seyir feneri direğini ve ırgat zincirliği kapağını hazırladım. 1 Haziranda kısıtlamaları gevşetilince de montajlarını yaptım. Söküm sırasında etiketleyip bir kenarda topladığım dinlence aydınlatma, seyir fenerleri ve solar paneliyle kablolarını da döşeyip testini yaptıktan sonra güvertenin elektrik işleri tamamlandı.

 


Güverte tadilatlarını tamamladıktan sonra dinlence etrafına ve baş kasara üstüne  yapılacak tentenin siparişini verip güvertenin zımpara ve boya işlerine başladım. Akrilik beyaz boya ile güvertenin boyanması sırasında ağaçlara yakın olmanın sıkıntısı büyük oldu. Beyaz boya öncesi epoksi astar uyguladım. Tentenin getirilip takılması ile tekne denize indirilecek duruma geldi. Tente yapımında, kıç tonoz halatlarını bağladığım koçboynuzları yerlerinde yapılacak körükleri unutmaları daha sonra bu bölümdeki çıt-çıtların kapatılmasında biraz sıkıntı çıkardı ama denize indikten sonra gelip oraya el dikişiyle bir yırtmaç yapma teklifine sıcak bakmadım.

 


Karinanın son kat zehirli boyasını da attıktan sonra 22 Haziran 2020’de tekneyi denize indirdik. Oğlumun “baba denize indirirken burası üste gelecek yazmayı unutma” şakası kulaklarımda, motoru çalıştırıp limandaki yerimize getirip bağladıktan sonra verdiğim emeğin karşılığını aldığımı görmek çok keyif verdi ve tekne aldıktan bir yıl sonra, hiç deneyimim olmadan kapsamlı bir tadilata başlarken duyduğum endişenin yerinde artık güven olduğunu fark ettim.

1 Şubat 2021

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder