Güverte
tadilatları kapsamında hedeflediğim işleri şöyle sıralayabilirim:
- Çürüyen ahşapları tamamen çıkarıp
yeniden yapmak.
- 8 kişilik teknede 4 kişinin sığabildiği
dinlence oturma alanını genişletmek
- Seyir fenerlerinin ağır direğini ve
dinlence tavan ağırlıklarını azaltarak yalpada etken olan teknenin ağırlık
merkezini biraz da olsa aşağı taşımak.
- Tam yüklü durumda suya giren yüzme
platformunu 4 cm yukarı taşımak
- Kokpit iskele yanına mutfak LPG tüpü
için bir dolap yapmak
- Krom vardavela ve dinlence direklerini
tadilata uygun modife etmek
- Dinlence ve baş kasara üstü tentelerini
yaptırmak
Kabindeki
işlerimi bitirdikten sonra güverte tadilatlarına başlamadan çalışma alanını
rahatlatmak için sancak ve iskele vardavelalarını çıkarıp teknenin iki yanına
bağladım. Güvertedeki ahşapları söktükten sonra dinlence oturma alanını uzatmak
için kokpitin sancak ve iskele tarafındaki polyester kısımları kesince,
teknenin orijinal kokpit yanları ortaya çıktı. Geçmişte kokpitin kapalı alanını
büyütmek için yanları 80 cm kadar arkaya uzatarak, dinlence genişliğinin 50
cm daraltılmış olduğunu düşündüm. Yaptığım
değişiklikle oturma bölümünü başa doğru 80 cm uzatmakla hem ferah bir dinlence
kazanmış hem de altında kapaklı iki depolama alanı elde etmiş oldum. Yeni
yaptığım kokpitin ön camlarını 30 cm kadar içeri alıp, eskisi gibi ortada açı
yapacak şekilde değil de aynı düzlemde imal ederek, baş kasara üzerinde
uzanmayı daha keyifli hale getirdim.
Güverte
tadilatlarını yaparken korona kısıtlamaları çerçevesinde sokağa çıkma yasakları
yürürlüğe girince, işlere nisan-mayıs 2020 döneminde ara vermek zorunda kaldım.
Şansıma kısıtlamalar öncesinde kokpit ahşaplarını, dinlence tavanını ve krom işlerini tamamlayıp yağmur mevsiminde
kabine su girmesini önleyebildim.
Kısıtlamalar
döneminde, söküp eve getirdiğim yüzme platformunu elden geçirip çürüyen
ahşaplarını yeniledim, LPG tüpü dolabını, seyir feneri direğini ve ırgat
zincirliği kapağını hazırladım. 1 Haziranda kısıtlamaları gevşetilince de
montajlarını yaptım. Söküm sırasında etiketleyip bir kenarda topladığım
dinlence aydınlatma, seyir fenerleri ve solar paneliyle kablolarını da döşeyip
testini yaptıktan sonra güvertenin elektrik işleri tamamlandı.
Güverte tadilatlarını
tamamladıktan sonra dinlence etrafına ve baş kasara üstüne yapılacak tentenin siparişini verip
güvertenin zımpara ve boya işlerine başladım. Akrilik beyaz boya ile güvertenin
boyanması sırasında ağaçlara yakın olmanın sıkıntısı büyük oldu. Beyaz boya
öncesi epoksi astar uyguladım. Tentenin getirilip takılması ile tekne denize
indirilecek duruma geldi. Tente yapımında, kıç tonoz halatlarını bağladığım
koçboynuzları yerlerinde yapılacak körükleri unutmaları daha sonra bu bölümdeki
çıt-çıtların kapatılmasında biraz sıkıntı çıkardı ama denize indikten sonra
gelip oraya el dikişiyle bir yırtmaç yapma teklifine sıcak bakmadım.
Karinanın son
kat zehirli boyasını da attıktan sonra 22 Haziran 2020’de tekneyi denize
indirdik. Oğlumun “baba denize indirirken burası üste gelecek yazmayı unutma”
şakası kulaklarımda, motoru çalıştırıp limandaki yerimize getirip bağladıktan
sonra verdiğim emeğin karşılığını aldığımı görmek çok keyif verdi ve tekne
aldıktan bir yıl sonra, hiç deneyimim olmadan kapsamlı bir tadilata başlarken
duyduğum endişenin yerinde artık güven olduğunu fark ettim.
1 Şubat 2021
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder