ADELANTE – TEKNE KABİN TADİLATI
Karaya
çektiğimiz teknenin kekamoz temizliğinden sonra ilk olarak kabin içinde yapmak
istediklerim:
- Kabin altında sintineye su sızmasını
önlemek
- WC kabinini 80 cm’den 100 cm’e genişletip kabin basamakları yanındaki 45 cm dar kapıyı 50 cm’e büyütmek
- Sadece evye ve ocak barındıran 80 cm’lik
mutfak bankosunu 145 cm’e uzatıp hem
çalışma tezgahı oluşturmak hem de ileride buzdolabı yerleştirecek bir yer
oluşturmak
- Kabin içi oturma yerlerini, çok yüksek ve sırt dayamaya elverişsiz genişlikte olması nedeniyle, 2 kişinin rahat yatacağı 70 cm genişlikte yeniden yapmak
- Mevcut oturma düzeninde baş üstüne gelen
kullanışsız malzeme gözlerini kaldırıp oturma altına taşıyarak kabin içi yürüme
alanını genişletmek
- Dağınık elektrik sistemini tek bir
panoya toplamak
- Pruvada denge sağlamak için ağırlık
ilave etmek
olarak
özetleyebilirim.
Kabin içi
tadilata mutfak, WC, yatak ahşaplarını sökerek başladım. Söküm sırasında tekrar
kullanılabilecek bütün ekipmanı ayırıp elektrik kablolarını etiketleyip
bağlantı şemalarını çıkardım. Zemindeki iroko döşemeyi usulüne uygun
kaplanmadığı ve çürüdüğü için atmak zorunda kaldım. Her şey çıkarıldıktan sonra
kabin zemininde baş tarafta kesilip yerine vidayla tutturulmuş bir kapak
dikkatimi çekti. Kapağın vidalarını çıkarınca altında muhtemelen safra olarak
konmuş sonradan tartıp 160 kg olduğunu öğrendiğim metal fırın cürufu buldum. Bu
durumda tüm taban döşemesini kaldırıp polyester kabuğa kadar inmeye ve kabini
yapısal özelliklerini değiştirmeden baştan yapmaya karar verdim.
Zemin
döşemesinin tekrar yapmadan önce altındaki boşluğu birkaç santim azaltarak
kabin içinde 180 cm yüksekliğe ulaşmak işime yaradı. Zemin altı kayıtlarını epoksi
ile sabitleyip kenarlarını macunlarken mutfak-wc arasında bir bölümü sintine
pompası koymak için ayırdım. Teknenin Boşalttığım 160 kg cürufunu telafi etmek ve
pruva dengesini artırmak amacıyla, paslanmaya karşı blok haline getirdiğim ve
polyesterle kapladığım 400 kg demir safrayı kabin altına yerleştirdim.
Taban kayıtları
üzerine zemin döşemesi olarak bir kat marin kontra yerleştirip kenarlarını ve birleşimlerini polyester ile
kapladıktan sonra, kabin iç yüzeylerini polyester macun ve zımpara yaparak
düzelttim ve beyaz akrilik boya ile boyadım.
Kabin-kokpit
duvarı panellerini kalıp çıkararak evde hazırlarken wc tarafında kokpit kumanda
panosu kablolarına erişim sağlayacak bir kapak, mutfak bankosu tarafına da
servis elektrik panosu için bir yer ayırdım. Her iki paneli de evde boyadıktan
sonra yerine sabitledim ve birleşim yerlerinde epoksi yapıştırıcı kullandım.
Son olarak
zemini elimde mevcut 12 mm’lik lamine parke ile kaplayarak kabin içini oturma,
mutfak ve WC için ahşap işlerine hazır hale getirdim. Kabin içi işlemleri
sırasında aldığım ölçülerle hazırladığım sketch-up modeli çok yararlı oldu ve
montajı yapılacak parçaları evde hazırlayarak tersanede montajını yapmamı
sağladı.
Tersanede
çalışırken yağan yağmurlarda kabin içine sızan suların çürüyen kokpit
ahşaplarının polyestere bağlantı yerlerinden kabin içine ulaştığını gördüğüm
için kabinden sonra kokpit ve dinlence üstü ahşaplarını da değiştirmem
gerektiğini anladım. Tadilata başladığımda, daha uygun fiyatlarla Aliağa’daki
gemi sökümden çıkma ahşap malzeme temin edebileceğim söylenmişti. Ancak benim
deneyim, çıkma malzemelerin firesini ve
kalitesini de dikkate alınca yeni malzeme kullanmanın daha uygun olduğunu
gösterdi.
Zemin
kaplamaları tamamlandıktan sonra mutfak bankosu, WC kabini ve oturma-yatak
bölümünün ahşaplarını, hazırladığım sketch-up çizimlerine göre evde imal edip boyadıktan sonra tekneye montajını sorunsuz
yaptım. Yatak altına üstten bir kapaktan ulaşılabilir akü yerleri hazırladım.
Irgat selenoidi ve sigortasını da akünün
yakınına yerleştirince 900 watt’lık ırgatın kablolarını 6 metreden fazla
kısaltıp voltaj kaybını engellemiş oldum.
WC klozetinin,
tuvalet lavabosu ve mutfak evyesinin bağlantılarını tamamladıktan sonra kabin
tekrar kullanılabilir hale geldi. Eskiden kabinde mutfak bankosu altına
yerleştirilen ocağın LPG tüpünü güvenlik amaçlı dinlencede bir dolap içine
almaya karar verdiğimden hortumunu dışarı uzattım. Mutfak bankosu yanında
duvara monte ettiğim elektrik panosunda, solar panel-sahil besleme inverterini,
sigortaları ile akülerin (+/-) terminallerini bir araya getirdim. Yenilediğim elektrik
tesisatını eski tesisatın bağlantı şekline sadık kalarak yapmakla birlikte
tekne elektriği ile ilgili daha sonra karşılaştığım sorunlar nedeniyle yaptığım
araştırma ve çalışmaların sonucunu uygulamada test ettikten sonra yazmanın uygun
olacağını düşünüyorum.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder