24 Ocak 2021 Pazar

Adelante - Tekne Kabin Tadilatı

ADELANTE – TEKNE KABİN TADİLATI

 

Karaya çektiğimiz teknenin kekamoz temizliğinden sonra ilk olarak kabin içinde yapmak istediklerim:

-       Kabin altında sintineye su sızmasını önlemek

-       WC kabinini 80 cm’den 100 cm’e genişletip kabin basamakları yanındaki 45 cm dar kapıyı 50 cm’e büyütmek

-       Sadece evye ve ocak barındıran 80 cm’lik mutfak bankosunu 145 cm’e uzatıp  hem çalışma tezgahı oluşturmak hem de ileride buzdolabı yerleştirecek bir yer oluşturmak

-       Kabin içi oturma yerlerini, çok yüksek ve sırt dayamaya elverişsiz genişlikte olması nedeniyle, 2 kişinin rahat yatacağı 70 cm genişlikte yeniden yapmak

-       Mevcut oturma düzeninde baş üstüne gelen kullanışsız malzeme gözlerini kaldırıp oturma altına taşıyarak kabin içi yürüme alanını genişletmek

-       Dağınık elektrik sistemini tek bir panoya toplamak

-       Pruvada denge sağlamak için ağırlık ilave etmek

olarak özetleyebilirim.

 

Kabin içi tadilata mutfak, WC, yatak ahşaplarını sökerek başladım. Söküm sırasında tekrar kullanılabilecek bütün ekipmanı ayırıp elektrik kablolarını etiketleyip bağlantı şemalarını çıkardım. Zemindeki iroko döşemeyi usulüne uygun kaplanmadığı ve çürüdüğü için atmak zorunda kaldım. Her şey çıkarıldıktan sonra kabin zemininde baş tarafta kesilip yerine vidayla tutturulmuş bir kapak dikkatimi çekti. Kapağın vidalarını çıkarınca altında muhtemelen safra olarak konmuş sonradan tartıp 160 kg olduğunu öğrendiğim metal fırın cürufu buldum. Bu durumda tüm taban döşemesini kaldırıp polyester kabuğa kadar inmeye ve kabini yapısal özelliklerini değiştirmeden baştan yapmaya karar verdim.

 

Zemin döşemesinin tekrar yapmadan önce altındaki boşluğu birkaç santim azaltarak kabin içinde 180 cm yüksekliğe ulaşmak işime yaradı. Zemin altı kayıtlarını epoksi ile sabitleyip kenarlarını macunlarken mutfak-wc arasında bir bölümü sintine pompası koymak için ayırdım. Teknenin Boşalttığım 160 kg cürufunu telafi etmek ve pruva dengesini artırmak amacıyla, paslanmaya karşı blok haline getirdiğim ve polyesterle kapladığım 400 kg demir safrayı kabin altına yerleştirdim.

 

Taban kayıtları üzerine zemin döşemesi olarak bir kat marin kontra yerleştirip  kenarlarını ve birleşimlerini polyester ile kapladıktan sonra, kabin iç yüzeylerini polyester macun ve zımpara yaparak düzelttim ve beyaz akrilik boya ile boyadım.

 

Kabin-kokpit duvarı panellerini kalıp çıkararak evde hazırlarken wc tarafında kokpit kumanda panosu kablolarına erişim sağlayacak bir kapak, mutfak bankosu tarafına da servis elektrik panosu için bir yer ayırdım. Her iki paneli de evde boyadıktan sonra yerine sabitledim ve birleşim yerlerinde epoksi yapıştırıcı kullandım.

 

Son olarak zemini elimde mevcut 12 mm’lik lamine parke ile kaplayarak kabin içini oturma, mutfak ve WC için ahşap işlerine hazır hale getirdim. Kabin içi işlemleri sırasında aldığım ölçülerle hazırladığım sketch-up modeli çok yararlı oldu ve montajı yapılacak parçaları evde hazırlayarak tersanede montajını yapmamı sağladı.

 

Tersanede çalışırken yağan yağmurlarda kabin içine sızan suların çürüyen kokpit ahşaplarının polyestere bağlantı yerlerinden kabin içine ulaştığını gördüğüm için kabinden sonra kokpit ve dinlence üstü ahşaplarını da değiştirmem gerektiğini anladım. Tadilata başladığımda, daha uygun fiyatlarla Aliağa’daki gemi sökümden çıkma ahşap malzeme temin edebileceğim söylenmişti. Ancak benim deneyim, çıkma  malzemelerin firesini ve kalitesini de dikkate alınca yeni malzeme kullanmanın daha uygun olduğunu gösterdi.

 

Zemin kaplamaları tamamlandıktan sonra mutfak bankosu, WC kabini ve oturma-yatak bölümünün ahşaplarını, hazırladığım sketch-up çizimlerine göre evde imal edip  boyadıktan sonra tekneye montajını sorunsuz yaptım. Yatak altına üstten bir kapaktan ulaşılabilir akü yerleri hazırladım. Irgat selenoidi ve  sigortasını da akünün yakınına yerleştirince 900 watt’lık ırgatın kablolarını 6 metreden fazla kısaltıp voltaj kaybını engellemiş oldum.

 


WC klozetinin, tuvalet lavabosu ve mutfak evyesinin bağlantılarını tamamladıktan sonra kabin tekrar kullanılabilir hale geldi. Eskiden kabinde mutfak bankosu altına yerleştirilen ocağın LPG tüpünü güvenlik amaçlı dinlencede bir dolap içine almaya karar verdiğimden hortumunu dışarı uzattım. Mutfak bankosu yanında duvara monte ettiğim elektrik panosunda, solar panel-sahil besleme inverterini, sigortaları ile akülerin (+/-) terminallerini bir araya getirdim. Yenilediğim elektrik tesisatını eski tesisatın bağlantı şekline sadık kalarak yapmakla birlikte tekne elektriği ile ilgili daha sonra karşılaştığım sorunlar nedeniyle yaptığım araştırma ve çalışmaların sonucunu uygulamada test ettikten sonra yazmanın uygun olacağını düşünüyorum.

 25 Ocak 2021

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder